P0502 – Nizak signal kola senzora brzine vozila (VSS)
OBD-II kod greške P0502 označava nizak ulaz kola senzora brzine vozila (Vehicle Speed Sensor – VSS Circuit Low Input). Kada ECU/PCM registruje prenizak signal sa senzora brzine, može doći do pogrešnog rada brzinomera, nepredvidivog menjanja brzina (AT), aktiviranja lampice Check Engine i poremećaja sistema poput ABS/ESP. U nekim slučajevima ECU aktivira safe/limp mode i onemogućava tempomat, dok brzina po GPS-u odstupa od brzinomera. Ovaj kod utiče na performanse i bezbednost vozila jer modulima nedostaju tačni podaci o brzini, što otežava kontrolu prenosa, tempomata i sistema stabilnosti.
Najčešći uzroci P0502 su neispravan VSS senzor, oštećeno ožičenje/konektori, loše uzemljenje, prevelik zazor ili oštećen tona prsten/zupčanik, kao i metalne opiljke na magnetnom vrhu senzora. Mogući su i softverski ili PCM problemi. Pravovremena OBD-II dijagnostika i provera signala (multimetar, osciloskop) sprečavaju skuplje kvarove, poboljšavaju stabilnost i ekonomičnost i vraćaju ispravno upravljanje prenosom. Ako primetite simptome, planirajte stručnu proveru kako bi se VSS Low Input rešio brzo i pouzdano.
Imate problem sa P0502 greškom? Osvojite najbolje cene autodijagnostike i proverite našu listu “TOP 5 univerzalnih dijagnostika”—možda baš tamo pronađete savršeno rešenje za vaš auto!
P0502 – Senzor brzine vozila (VSS) – nizak ulaz u kolu
P0502 – Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Low Input je OBD-II dijagnostički kod koji označava da je upravljačka jedinica motora ili menjača (ECM/PCM/TCM) registrovala prenizak napon ili slabu frekvenciju signala sa senzora brzine vozila. To najčešće znači da kontroler vidi brzinu koja je nelogično niska ili nestabilna u odnosu na druge senzore, ili da je signal oslabio usled kvara senzora, prekida/kratkog spoja u instalaciji ili mehaničkog problema na zupčaniku/tonažnom prstenu. U narodnom pitanju „Šta je kod P0502 za nizak ulaz VSS?” (What is the code P0502 for vehicle speed sensor low input?) odgovor je: to je elektronsko upozorenje da VSS ne isporučuje očekivan signal, pa ECU ograničava funkcije koje zavise od precizne brzine.
Šta je kod P0502 za nizak ulaz VSS?
Definicija P0502 podrazumeva da je “A kolо” ili primarni kanal za očitanje brzine vozila u padu. Oznaka „A” u frazi „P0502 Vehicle Speed Sensor A Circuit low input location” često označava izlazni senzor brzine menjača (OSS – Output Speed Sensor) ili glavni VSS ulaz koji PCM koristi za izračunavanje brzine. Ako su u automobilu prisutni i ulazni (turbinski) i izlazni senzori, kod se tipično odnosi na izlazni senzor pošto on diktira brzinu vozila.
Simptomi i rizici vožnje sa P0502 (Mogu li voziti sa neispravnim senzorom brzine?)
Korisnici često pitaju: „Mogu li voziti sa neispravnim senzorom brzine?” (Can I drive with a faulty speed sensor?). Iako je vozilo ponekad moguće voziti, to nije preporučljivo. Simptomi mogu biti ozbiljni: neispravan brzinomer, grubi ili odloženi prenosi, isključen tempomat, šlus menjača u „limp” režim, pojačano šaltanje i aktivirana lampica Check Engine. Ako je vozilo opremljeno ABS/ESP, sistem može dobiti konfliktne informacije o brzini, što utiče na stabilnost i kočenje.
Česti simptomi P0502 uključuju: štucanje u promeni stepena prenosa, trzaje pri malim brzinama, pad snage i nepravilno računanje pređene distance. Kod nekih modela (npr. P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Nissan, Ford, Mercedes, GM/“P0502 code GM”, Chevy Malibu, Peugeot) ECU može zaključati menjač u niži stepen kako bi zaštitio transmisiju. Na duže staze, vožnja sa P0502 može oštetiti menjač jer kontroler nema tačne podatke za kontrolu pritiska i vremena šaltanja.
Najčešći uzroci koda P0502
Uzroci za „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input” variraju, ali sledeći su najčešći i odnose se na većinu marki, uključujući Nissan, Ford, Mercedes, GM/Chevrolet Malibu i Peugeot:
- Neispravan VSS/OSS – istrošen ili kontaminiran metalnim opiljcima; kod induktivnih (VR) senzora opiljci slabe signal, kod Hall senzora otkazuje elektronika.
- Prekid (open) ili kratak spoj (short) u instalaciji – posebno čest slučaj „P0502 CVT speed sensor circuit open/short” kod CVT menjača zbog vibracija i toplote.
- Korozija i vlaga u konektoru – oksidacija pinova ili labav kontakt dovode do niskog ulaza i padova frekvencije.
- Oštećen zubčanik/tonažni prsten (tone ring) – ulubljenja, polomljeni zubi, nepravilno rastojanje senzora od prstena.
- Nizak napon akumulatora ili loše mase – pad napona može oboriti referentnih 5 V i izazvati lažno „low input”.
- Neodgovarajuća veličina guma ili diferencijalni odnos – retko, ali može zbuniti PCM ako kalibracija nije urađena.
- Kvar u TCM/PCM – ređe, ali moguće; često rešivo softverskim ažuriranjem (reflash).
- Oštećenje žice blizu izduva – toplota krči izolaciju, naročito kod vozila sa menjačem 6T40/45 (Chevy Malibu) i kod Nissan CVT.

Kako znati da je VSS senzor loš? Dijagnostički vodič
Na pitanje „Kako da znam da je VSS senzor loš?” (How to know if a VSS sensor is bad?) odgovor je: kombinujte OBD-II skener, multimetar i osciloskop sa probnom vožnjom i vizuelnim pregledom. Slede koraci koje koristimo u praksi.
1) Očitavanje kodova i Freeze Frame
Povežite profesionalni skener, očitajte kodove u PCM/TCM i ABS modulima. Zabeležite Freeze Frame – brzinu vozila, obrtaje, napon baterije. Ako su prisutni i drugi kodovi (npr. P0720/P0722 – Output Speed Sensor), to usmerava na izlazni senzor kao uzrok.
2) Provera podataka uživo (Live Data)
Uporedite VSS (Vehicle Speed), OSS (Output Shaft Speed) i ISS (Input/Turbine Speed). Ako VSS pada na nulu dok se auto kreće, dok ABS točkovi pokazuju brzinu, sumnja je na VSS/OSS ili njegovo kolo. Kod Mercedes 722.6/722.9 često se gleda brzina unutar modula menjača (konduktor ploča), dok kod Ford, Nissan, Peugeot i Chevy skener jasno razdvaja input/output signale.
3) Vizuelni pregled i konektori
Pregledajte kablovsku instalaciju i konektore kod menjača, tunela i ispod vozila. Tražite oguljene žice, naprsline, ulje u konektorima i znakove pregrevanja. Očistite kontakte i nanesite dielektričnu mast nakon popravke.
4) Električna merenja (DVOM/osciloskop)
Za Hall efekt VSS proverite referencu 5 V, masu i izlazni signal (kvadratni talas). Za induktivni (VR) VSS merite otpornost (tipično stotine oma) i AC napon pri okretanju točka/izlazne osovine. Osciloskopom proverite amplitudu i frekvenciju; niski vrhovi ukazuju na prevelik zazor ili kontaminaciju.
5) Mehaničke provere
Proverite tonažni prsten/zupčanik i rastojanje senzora. Magnetne vrhove očistite od opiljaka. Na nekim menjačima, posebno GM 4L60E, 6T40/45, ton prsten je u kućištu repa – pregled može zahtevati demontažu senzora i pregled endoskopa.
6) CVT specifičnosti i „open/short”
Kod simptoma „P0502 CVT speed sensor circuit open/short” prvo proverite kontinuitet žica do TCM-a, pad napona pod opterećenjem i moguće kratke spojeve prema masi ili plusu. CVT često ima dva senzora (input/output); zamena pogrešnog neće rešiti problem – oslonite se na skener koji imenuje senzor.
Kako resetovati VSS senzor i obrisati kod P0502?
Korisničko pitanje je često: „Kako da resetujem svoj VSS senzor?” (How do I reset my VSS sensor?). Važno je razumeti da VSS nije uređaj koji se „resetuje”; reset se odnosi na brisanje DTC kodova i adaptacija. Nakon popravke, koristite OBD-II skener da obrišete kodove i pokrenete test vožnje. Kod nekih vozila (npr. Ford i Nissan) može postojati procedura resetovanja adaptacija TCM-a ili kalibracija veličine guma u BCM/ABS modulu.
„Reset” hardverski ponekad znači čišćenje konektora, vraćanje ispravnog zazora senzora i proveru napajanja. Privremeno odspajanje akumulatora može obrisati privremene adaptacije, ali ne rešava uzrok P0502 ako postoji stvarni kvar u kolu ili senzoru.
Kako popraviti kvar senzora brzine? Rešenja korak-po-korak
Pitanje „Kako da popravim kvar senzora brzine?” (How to fix speed sensor failure?) obuhvata više scenarija. Primenite sledeće korake prema nalazima dijagnostike i uvek koristite OEM specifikacije i momente zatezanja iz servisnog priručnika.
- Čišćenje senzora – Ako je VSS magnetnog tipa, uklonite ga, očistite metalne opiljke i proverite O-ring. Prljavština i opiljci često izazivaju nizak nivo signala.
- Popravka instalacije – Zamenite oštećene delove kablovskog snopa, koristite vodootporne spojke i termobužir, sredite masu. Izbegavajte uvrtanje žica bez lemljenja.
- Zamena VSS/OSS – Ako električna merenja pokazuju neispravnost, zamenite senzor Original/Quality OEM. Obratite pažnju na položaj i dubinu sedenja, jer preveliki zazor smanjuje amplitudu signala.
- Popravka mehaničkih delova – Oštećen prsten/zupčanik menjača ili diferencijala mora se zameniti; svako preskakanje zuba dovodi do ispadanja signala i P0502.
- Ažuriranje softvera – Ako TSB navodi, izvršite PCM/TCM reflash. Neki proizvođači su izdali ažuriranja koja rešavaju lažna aktiviranja P0502.
- Servis menjača – Proverite nivo i kvalitet ulja u menjaču. Premalo ulja ili zagađeno ulje može dovesti do nepravilnosti u čitanju (posebno kod CVT sa internim senzorima).
- Završna provera – Obrišite kodove, sprovedite probnu vožnju i pratite Live Data. Uporedite VSS sa GPS brzinom za potvrdu.
Koliko košta popravka izlaznog senzora brzine? Cene i rad
Na pitanje „Koliko košta popravka izlaznog senzora brzine?” (How much to fix an output speed sensor?) odgovor zavisi od vozila i uzroka. Senzor brzine sam po sebi obično košta 20–150 € (aftermarket vs OEM), dok je rad 0,5–2,0 sata u rasponu 30–150 €/h u zavisnosti od servisa i regiona. Ukupno, tipična cena je 70–350 € za zamenu senzora.
Ako je problem u instalaciji, sitne popravke mogu biti 40–120 €, dok kompleksnija zamena snopa ili konektora dostiže 150–300 €. Oštećen tonažni prsten ili elementi unutar menjača mogu podići trošak na 200–600 €+ zbog potrebne demontaže. Kod Mercedes (npr. 722.6/722.9) sa internim senzorima na ploči provodnika, rad ume da premaši 300–700 €. Za Chevy Malibu (6T40/45) i „P0502 code GM” tipična popravka senzora je 120–280 €, dok kod Nissan CVT zamena input/output senzora često izlazi 150–350 €.
Lokacija senzora i specifičnosti po proizvođaču (Peugeot, Nissan, Ford, Mercedes, Chevy Malibu, GM)
Mnogi traže „P0502 Vehicle Speed Sensor A Circuit low input location” ili na srpskom „P0502 lokacija senzora brzine A – nizak ulaz”. Lokacija zavisi od menjača; “A” obično označava glavni/izlazni senzor. Ispod su sažete smernice za najčešće marke.
Peugeot/Citroën (PSA)
Kod Peugeot i Citroën modela sa ručnim menjačem (npr. BE4, ML5), VSS je na diferencijalu, na gornjem ili bočnom delu kućišta, često lako pristupačan odozgo. Za frazu „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Peugeot”, prvo proverite konektor i uljnu kontaminaciju. Kod novijih EAT6/8 automata, senzori su interni u menjaču i očitavaju izlaznu osovinu – pristup zahteva servisnu proceduru i često skidanje kartera menjača.
Nissan
Kod Nissan sa CVT (RE0F/ JF serija), postoje dva senzora brzine na kućištu menjača (ulazni i izlazni) i fraza „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Nissan” upućuje najčešće na izlazni senzor. Pogledajte bočnu stranu menjača, blizu osovine poluosovine. Čest je problem „open/short” u snopu zbog toplote i vibracija.
Ford
Na mnogim Ford modelima (Focus, Fiesta, Fusion), OSS je montiran na kućištu menjača i često okrenut ka zadnjem delu. Kod starijih 4F27E/6F35 automata, pristup je odozdo, blizu asemblera diferencijala. Reč „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Ford” često je vezana za korozirane konektore kod vozila iz vlažnih klima.
Mercedes
Kod Mercedes 722.6/722.9 automata, brzina osovina se meri internim senzorima na ploči provodnika (conductor plate) unutar menjača, a „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Mercedes” može zahtevati demontažu kartera i zamenu ploče ili popravku konektora „pilot bushing”. Softverska adaptacija nakon zamene je preporučljiva.
Chevy Malibu / GM
Za Chevy Malibu sa 6T40/45, „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Chevy Malibu” obično cilja na OSS na bočnoj strani menjača. Snop koji prolazi blizu izduva zna da se pregreje. Uopšteno, „P0502 code GM” na 4L60E/4T65E menjačima odnosi se na sensor na izlaznom kućištu (tail housing), relativno pristupačan za zamenu.
P0502 i CVT menjači – „open/short” (p0502 cvt speed sensor circuit open/short)
Kod CVT sistema, izraz „P0502 CVT speed sensor circuit open/short” ukazuje na tipičan električni kvar. Testirajte kontinuitet (ohm) između senzora i TCM-a, proverite kratak spoj prema masi/plusu i izvršite „wiggle test” dok gledate talas na osciloskopu. Ako je signal uredan do konektora, kvar je u TCM-u ili internim vodovima. Uvek proverite TSB za specifičan CVT model.
Napredni saveti tehničara: analiza podataka, softver i TSB
Napredna dijagnostika P0502 uključuje upoređivanje VSS sa brzinom točkova (ABS), merenje kašnjenja signala i preklapanje sa ISS/OSS. Ako VSS pada samo pri određenim temperaturama ili posle duge vožnje, testirajte toplotnu stabilnost senzora i instalacije. Uporedite rezultate sa OEM specifikacijama i proverite TSB za poznate probleme i ažuriranja softvera.
Proverite napajanja i mase PCM/TCM (voltage drop test), jer slab kontakt na masi može generisati „low input”. Ako ECU koristi CAN mrežu za razmenu brzine (npr. ABS šalje brzinu BCM-u, pa PCM-u), kvar u mreži može izazvati privid P0502 – pratite CAN status i greške komunikacije.
Preporučeni alati i podaci
Za profesionalan pristup P0502 obavezni su sledeći alati: bi-direkciona dijagnostika (skener) sa mogućnošću Live Data i testova komponenti, DVOM za merenje napona/otpornosti, osciloskop za proveru talasnog oblika, i OEM servisne šeme kabliranja. Korisni su i back-probe igle, termokamera za lociranje toplih tačaka i dielektrična mast.
- Skener – čitanje P0502, Freeze Frame, praćenje VSS/OSS/ISS, ABS brzina točkova, reset adaptacija.
- DVOM – referenca 5 V, masa, merenje AC signala i otpornosti senzora.
- Osciloskop – analiza amplitude/frekvencije, detekcija padova signala.
- Servisni priručnik – lokacije pinova, tabele opsega, momente zatezanja.
- Mehanički pribor – nasadni ključevi, moment ključ, sredstva za čišćenje kontakata.
Praktični scenariji i mini-studije slučaja
Scenariji iz prakse pomažu da se razume „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input” u realnim uslovima i brže dođe do rešenja uz smanjene troškove.
- Chevy Malibu (6T40/45) – P0502 uz povremeni gubitak brzine. Nađena istopljena izolacija na snopu blizu izduvne cevi. Popravka snopa i dodavanje termoštita rešili problem bez zamene senzora.
- Nissan CVT – P0502 praćen P0720. Output senzor pokazuje AC signal u mestu, ali nestaje pri zagrevanju. Zamena senzora i čišćenje konektora trajno uklonili grešku.
- Ford Focus – Neispravan brzinomer, P0502. Otpor senzora u van opsegu; magnet prekriven opiljcima. Čišćenje nije bilo dovoljno; nova OEM komponenta vratila ispravan signal.
- Peugeot 308 – P0502 uz vlažan konektor VSS na ručnom menjaču. Sušenje, čišćenje kontakata i zamena diht O-ringa sprečili povrat koda.
- Mercedes 722.9 – P0502 sa dodatnim greškama u TCM. Zamena conductor plate i pilot bushing konektora, reprogramiranje i adaptacija – sve funkcije normalizovane.
Ljudi takođe pitaju (People Also Ask) – odgovori
U nastavku se nalaze kratki odgovori na pitanja koja korisnici najčešće postavljaju, prirodno uklopljena uz temu P0502 – Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Low Input.
- Šta je kod P0502 za nizak ulaz VSS? – Kod znači da je signal senzora brzine vozila prenizak u odnosu na očekivane granice; uzrok može biti senzor, instalacija ili mehanički deo.
- Kako da resetujem svoj VSS senzor? – Ne „resetuje” se senzor, već se briše kod i resetuju adaptacije nakon popravke. Koristite dijagnostički skener.
- Mogu li voziti sa neispravnim senzorom brzine? – Tehnički da, ali nije preporučljivo; menjač može nepravilno šaltati, a bezbednost i potrošnja pate.
- Kako znati da je VSS senzor loš? – Proverite OBD podatke, uporedite VSS/OSS sa ABS brzinama, izvršite DVOM/osciloskop merenja i vizuelni pregled.
- Kako popraviti kvar senzora brzine? – Popravkom instalacije, čišćenjem ili zamenom VSS, podešavanjem zazora i ažuriranjem softvera ako je potrebno.
- Koliko košta popravka izlaznog senzora brzine? – Tipično 70–350 € ukupno za senzor i rad; više ako su interni delovi menjača oštećeni.
SEO fraze i kombinacije koje pomažu pronalaženju rešenja
Za bolju pretragu i ciljano informisanje korisno je uključiti kombinacije kao što su: P0502 senzor brzine vozila (VSS) nizak ulaz Peugeot, P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Nissan, P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Ford, P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Mercedes, P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input Chevy Malibu, P0502 code GM, i P0502 CVT speed sensor circuit open/short. Ako tražite mesto komponente, koristite i formu „P0502 Vehicle Speed Sensor A Circuit low input location” odnosno „lokacija senzora brzine A – nizak ulaz”.
Greške koje treba izbeći tokom popravke P0502
Česta greška je zameniti senzor bez dijagnostike. Ako je uzrok prelomljena žica ili korozija konektora, nova komponenta neće rešiti problem. Druga greška je ignorisan nivo/čistoća ulja u menjaču, naročito kod CVT i automata sa internim senzorima. Treća je nepoštovanje OEM kalibracija kada se menjaju veličine guma ili se vrši reprogramiranje.
Check lista pre isporuke vozila
Pre nego što završite posao, prođite kroz kratku listu: nema aktivnih kodova, Live Data brzine stabilna, brzinomer radi, menjač glatko menja stepene, nema curenja ulja i snop je bezbedno fiksiran i zaštićen od toplote.
- Obrisati kodove i sprovesti probnu vožnju do radne temperature.
- Uporediti VSS sa GPS brzinom i ABS brzinama točkova.
- Proveriti konektore za eventualni povrat oksidacije nakon test vožnje.
- Potvrditi adaptacije TCM/PCM i izvršiti relearn ako je predviđeno.
Kada je vreme za servis specijaliste
Ako su izvršene osnovne provere, a P0502 se vraća, vreme je za specijalistu sa osciloskopom i OEM softverom. Interni senzori (npr. Mercedes conductor plate) i kompleksni CVT sistemi zahtevaju iskustvo i specijalne alate, kao i proceduru adaptacije posle radova.
Brzi odgovor za različite marke
Za brzu orijentaciju korisnicima koji pretražuju kombinovane fraze tipa „P0502 vehicle speed sensor VSS circuit low input + marka”, slede kratki saveti po marki sa ključnim tačkama.
- Peugeot – ručni menjači: proveriti senzor na diferencijalu, konektor i ulje; EAT6/8: interni senzor, zahteva servis menjača.
- Nissan – CVT: dva senzora; tipično OSS izaziva P0502; česti open/short kvarovi u snopu.
- Ford – često korozija pinova; OSS sa zadnje/bočne strane menjača; proveriti TSB.
- Mercedes – interni senzori; conductor plate/TCM; moguće skup rad i obavezna adaptacija.
- Chevy Malibu / GM – OSS pristupačan spolja; snop blizu izduva kritična tačka; ponekad potreban reflash.
Bezbednost i test vožnja posle popravke
Posle popravke P0502, izaberite bezbednu rutu i pratite Live Data tokom ubrzanja i usporenja. Ne testirajte na klizavom kolovozu dok niste sigurni da ABS/ESP radi korektno. Ako brzinomer i menjač rade stabilno, a kod se ne vraća nakon nekoliko ciklusa vožnje, problem je najverovatnije trajno rešen.
FAQ: P0502 – Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Low Input
Šta znači OBD-II kod P0502?
P0502 označava da je ulaz iz Vehicle Speed Sensor (VSS) prema ECM/PCM detektovan kao nizak signal (Circuit Low Input). To znači da kontrolna jedinica vidi prenisku frekvenciju ili napon sa senzora brzine, što ukazuje na problem u kolu senzora brzine vozila, oštećen kabl, loš konektor ili sam VSS. Korisno objašnjenje i primeri simptoma nalaze se ovde: P0502 – objašnjenje i uzroci.
Koji su simptomi koda P0502?
Tipični simptomi uključuju neispravan ili mrtav brzinomer, grube ili nepravilne promene stepena prenosa kod automatskog menjača, deaktiviran tempomat, aktivirane lampice ABS/ESP, kao i ulazak u limp mode. Može se pojaviti i pogrešno evidentiranje kilometraže i dodatni kodovi kao što su P0500/P0720, jer nizak signal sa VSS remeti računanje brzine vozila.
Šta najčešće uzrokuje P0502?
Najčešći uzroci su neispravan VSS senzor, oštećenje instalacije (prekinut ili uzemljen provodnik), oksidacija ili labavi konektori, oštećen reluktor/tone ring na menjaču ili diferencijalu, nepravilno rastojanje senzor–zupčanik, kao i pad napajanja/masa PCM/TCM. Kod vozila koja brzinu dobijaju preko ABS senzora točka, prljavština ili korozija na glavčini može izazvati nizak ulazni signal.
Kako se dijagnostikuje P0502?
Dijagnostika počinje čitanjem freeze frame podataka i praćenjem Live Data – Vehicle Speed na skeneru, uz upoređivanje sa stvarnom brzinom. Proverava se napajanje, masa i signalni vod VSS-a, kao i kontinuitet do PCM-a. Kod Hall senzora meri se referentnih 5 V i talasni oblik, a kod induktivnih AC napon u vožnji. Vizuelno se pregledaju konektori, kablovi i razmak senzora prema reluktoru.

Da li je bezbedno voziti sa kodom P0502?
Iako vozilo može da se kreće, vožnja sa P0502 nije preporučljiva jer netačna brzina utiče na menjač, može deaktivirati ABS/ESP i tempomat, te produžiti zaustavni put i oštetiti pogonski sklop. Ako je nizak signal VSS intermitentan, simptomi će varirati, ali je najbolje uraditi brzu dijagnostiku da bi se sprečile dodatne posledice.
Kako se otklanja P0502?
Rešenja uključuju zamenu neispravnog VSS senzora, popravku ili zamenu oštećene instalacije, čišćenje/stezanje konektora, podešavanje zazora senzora i sanaciju oštećenog reluktora. Nakon popravke brišu se kodovi i vrši probna vožnja sa praćenjem podataka. Za procedure momenta zatezanja i provere razmaka konsultujte servisni priručnik, npr.: primer servisne procedure VSS. Po potrebi se radi PCM/TCM reprogramiranje prema TSB-u.
Koliko košta popravka P0502?
Zamena VSS senzora tipično košta 20–150€ za deo plus 0,5–1,0 sata rada, dok popravka instalacije može varirati 30–200€ u zavisnosti od obima. Ako je problem u reluktoru ili kućištu menjača, trošak raste zbog rada. Dijagnostika skenerom i osciloskopom je obično 30–80€, a eventualni PCM/TCM update može dodati 50–150€.