Uvod u Airbag/SRS Warning Lamp
Airbag/SRS Warning Lamp je jedan od najvažnijih indikatora na instrument tabli svakog savremenog automobila. Ova lampica ima ključnu ulogu u obaveštavanju vozača o potencijalnim problemima sa bezbednosnim sistemom vazdušnih jastuka (SRS – Supplemental Restraint System). Kada se upali, to je znak da postoji kvar ili smetnja u sistemu koji može uticati na pravilno funkcionisanje airbagova tokom saobraćajne nezgode.
Ignorisanje Airbag/SRS lampice može imati ozbiljne posledice po bezbednost putnika. Svaki kvar u ovom sistemu znači da vazdušni jastuci možda neće pravilno reagovati u slučaju sudara, što značajno povećava rizik od povreda. Zato je važno da vozači odmah reaguju kada primete da je lampica za airbag stalno upaljena ili treperi, i obrate se stručnom servisu za dijagnostiku i popravku sistema.
Da li ste znali da pravovremeno otkrivanje greške na Airbag/SRS sistemu može spasiti život? Pogledajte kako vas “TOP 5 univerzalnih dijagnostika” može spasiti skupih popravki — saznajte koja vam najviše odgovara.
Lampica za Airbag/SRS: Značenje i Važnost
Lampica za airbag ili SRS (Supplemental Restraint System) je ključni sigurnosni indikator na instrument tabli svakog modernog automobila. Kada se upali lampica za AIRBAG, to je signal da je došlo do problema u sistemu vazdušnih jastuka. Pitanje koje vozači često postavljaju je: Šta znači kad se upali lampica za AIRBAG? Odgovor je jednostavan – to znači da sistem za zaštitu putnika možda neće ispravno funkcionisati u slučaju sudara, što direktno utiče na bezbednost svih u vozilu.

Šta znači kada se upali lampica za Airbag/SRS?
Lampica AIRBAG/SRS se pali kada centralni računar vozila detektuje grešku u sistemu vazdušnih jastuka ili u povezanim komponentama, kao što su senzori udara, kontrolna jedinica, kablovi ili osigurač za AIRBAG. Kada ova lampica svetli, to znači da je sistem isključen ili delimično funkcioniše, i da airbag možda neće biti aktiviran u slučaju sudara.
Najčešći uzroci paljenja lampice za Airbag
Šta je najčešći uzrok paljenja lampice za airbag? Najčešći razlozi uključuju:
- Neispravan senzor udara – Senzori mogu biti oštećeni ili izgubiti kontakt zbog vibracija ili vlage.
- Problemi sa konektorima ispod sedišta – Kablovi i priključci ispod vozačevog ili suvozačevog sedišta često se pomeraju, što može izazvati prekid u komunikaciji.
- Neispravan osigurač za AIRBAG – Pregoreli osigurač može prekinuti napajanje SRS sistema.
- Oštećenje kontrolne jedinice – Nakon sudara ili usled vlage, centralna jedinica može prestati da funkcioniše ispravno.
- Problemi sa zatezačima pojaseva – Zatezači pojaseva su deo SRS sistema i njihova greška može aktivirati lampicu.
- Stara ili neispravna baterija – Nizak napon može uzrokovati lažno paljenje lampice.
Crvena lampica za airbag – koliko je ozbiljno?
Crvena lampica za AIRBAG na instrument tabli uvek zahteva hitnu reakciju. Kada je lampica crvena, to znači da je ceo SRS sistem deaktiviran i da ni jedan vazdušni jastuk neće raditi u slučaju nesreće. Ovo je ozbiljan bezbednosni rizik i vozilo treba odmah odvesti na dijagnostiku.
Da li je bezbedno voziti sa upaljenom lampicom za AIRBAG?
Jedno od najčešćih pitanja vozača je: Da li je bezbedno voziti kada je upaljena lampica za airbag? Odgovor je – nije preporučljivo. Kada je upaljena lampica AIRBAG, postoji realna opasnost da vazdušni jastuci neće raditi u slučaju sudara. To povećava rizik od teških povreda. Kratka vožnja do servisa je prihvatljiva, ali duža vožnja bez popravke nije preporučljiva.
Kako rešiti problem sa lampicom za AIRBAG/SRS?
Kako rešiti problem sa AIRBAG/SRS lampicom? Prvi korak je dijagnostika uz pomoć OBD2 dijagnostičkog uređaja. Postupak za brisanje greške airbag ili resetovanje SRS sistema uključuje sledeće korake:
- Povezivanje dijagnostičkog uređaja – Spojite OBD2 dijagnostički alat na vozilo i očitajte greške.
- Identifikacija koda greške – Pročitajte tačan kod greške (npr. greška na senzoru ili prekid u komunikaciji).
- Provera i popravka – Pregledajte i popravite ili zamenite oštećene komponente (senzori, konektori, osigurači).
- Brisanje greške – Nakon popravke, obrišite grešku pomoću dijagnostičkog uređaja.
- Provera lampice – Ako se lampica ne pali, problem je rešen.
Brisanje greške airbag – da li je dovoljno?
Brisanje greške airbag bez otklanjanja osnovnog uzroka može dovesti do ponovnog pojavljivanja lampice. Uvek je važno pronaći i otkloniti pravi uzrok problema, a ne samo obrisati grešku.
Kod kojih modela je čest problem sa lampicom airbag?
Kod pojedinih modela, kao što su Renault, Opel, Volkswagen i Fiat, često se javlja problem sa lampicom za airbag zbog loših konektora ispod sedišta. Pitanje kako ugasiti lampicu airbag kod Renaulta je među najtraženijim na internetu. Rešenje je često u čišćenju i fiksiranju konektora.
Troškovi popravke lampice za AIRBAG/SRS

Koliko košta popravka lampice za airbag? Cene variraju u zavisnosti od uzroka i modela automobila. U Velikoj Britaniji (How much to fix an airbag warning light in the UK?), popravka može koštati od 50 do 500 funti, dok je cena popravke u Srbiji obično niža i kreće se od 3000 do 20000 dinara.
- Dijagnostika: 1000-3000 RSD
- Zamena senzora: 3000-10000 RSD
- Zamena kontrolne jedinice: 10000-20000 RSD
- Popravka konektora: 2000-5000 RSD
Koliko košta popravka SRS airbag sistema? Zavisi od toga da li je potrebno zameniti samo senzor, popraviti kablove ili menjati celu kontrolnu jedinicu.
Gde popraviti lampicu za airbag?
Popravku lampice za airbag treba obaviti isključivo u ovlašćenom servisu ili kod iskusnog auto električara. Nepravilno rukovanje SRS sistemom može izazvati nenamerno aktiviranje vazdušnog jastuka ili trajnu štetu na sistemu.
Kako isključiti airbag?
Pitanje kako isključiti airbag često postavljaju roditelji koji voze decu na suvozačevom sedištu. Kod većine automobila postoji prekidač za isključivanje airbaga na suvozačevoj strani, obično u pretincu ili na bočnoj strani instrument table. Uvek pratite uputstvo proizvođača i nikada ne isključujte airbag bez opravdanog razloga.
Da li je moguće trajno ugasiti lampicu za airbag?
Lampica za airbag se može ugasiti samo ako je otklonjen uzrok problema. Trajno gašenje lampice bez popravke nije preporučljivo i može biti opasno, jer vozilo neće proći tehnički pregled i biće ugrožena bezbednost putnika.
Lampice na instrument tabli – značenje lampice za AIRBAG
Na instrument tabli postoji više lampica, ali lampica za AIRBAG je jedna od najvažnijih. Njeno paljenje znači da SRS sistem nije spreman da zaštiti putnike. Ignorisanje ove lampice može imati ozbiljne posledice po život i zdravlje.
Simptomi i posledice neispravnog SRS sistema
Simptomi problema sa SRS/airbag sistemom uključuju:
- Stalno upaljena ili trepereća lampica za airbag
- Poruka na displeju (npr. “Airbag Fault” ili “SRS Fault”)
- Nemogućnost brisanja greške bez popravke
Posledice vožnje sa neispravnim airbag sistemom su ozbiljne – vazdušni jastuci neće raditi u kritičnom trenutku, što može dovesti do teških povreda ili smrti u slučaju sudara.
Najčešća pitanja vozača o lampici za airbag/SRS

Ljudi takođe pitaju:
- Šta znači kad se upali lampica za AIRBAG? – To znači da postoji greška u SRS sistemu i da vazdušni jastuci možda neće raditi.
- Da li je bezbedno voziti sa upaljenom lampicom za airbag? – Ne, sistem zaštite putnika nije ispravan.
- Koliko košta popravka lampice za airbag? – Cena zavisi od uzroka i modela vozila, ali se kreće od nekoliko hiljada do nekoliko desetina hiljada dinara.
- Kako rešiti problem sa airbag SRS lampicom? – Potrebna je dijagnostika, otklanjanje kvara i brisanje greške.
- Koji je najčešći uzrok paljenja lampice za airbag? – Najčešće su u pitanju konektori ispod sedišta, senzori udara ili osigurač.
- Kako isključiti airbag? – Prekidač za isključivanje je obično na suvozačevoj strani, ali isključivanje treba raditi samo po potrebi i uz uputstvo proizvođača.
- Kako ugasiti lampicu airbag kod Renaulta? – Najčešće je potrebno popraviti ili učvrstiti konektore ispod sedišta i resetovati grešku dijagnostičkim uređajem.
Važni saveti za održavanje SRS/airbag sistema
- Redovno proveravajte lampicu za airbag prilikom paljenja vozila – ona treba da se ugasi posle nekoliko sekundi.
- Ne zanemarujte upaljenu lampicu za airbag – što pre posetite servis.
- Izbegavajte samostalno isključivanje ili popravku SRS sistema bez stručne pomoći.
- Proverite osigurač za airbag ako lampica ostaje upaljena nakon zamene baterije ili popravke električne instalacije.
- Obavezno koristite originalne delove za popravku SRS sistema.
Redovno održavanje i pravovremena reakcija na probleme sa lampicom za airbag/SRS su ključni za vašu bezbednost i bezbednost vaših saputnika.
Najčešća pitanja o Airbag/SRS lampici upozorenja
Šta znači kada se upali Airbag/SRS lampica upozorenja na tabli?
Kada se na instrument tabli pojavi Airbag/SRS lampica upozorenja, to znači da postoji problem sa sistemom bezbednosti vozila, odnosno sa vazdušnim jastucima ili pripadajućim senzorima. Ova lampica upozorava da airbag sistem možda neće pravilno funkcionisati u slučaju sudara, što može ugroziti vašu sigurnost.

Da li je bezbedno voziti automobil dok je Airbag/SRS lampica upaljena?
Voznja sa upaljenom Airbag/SRS lampicom se ne preporučuje. Iako vozilo tehnički može da se vozi, airbag sistem može biti deaktiviran i neće zaštititi putnike u slučaju nesreće. Preporučuje se što pre posetiti ovlašćeni servis radi dijagnostike i popravke.
Koji su najčešći uzroci paljenja Airbag/SRS lampice?
Najčešći uzroci uključuju neispravan senzor udara, loš kontakt u instalacijama ispod sedišta, problem sa zatezačima pojaseva, ispražnjenu ili slabu bateriju, kao i greške u samom kontrolnom modulu airbag sistema. Takođe, nakon sudara, čak i ako airbag nije aktiviran, može doći do paljenja lampice.
Kako se dijagnostikuje kvar na Airbag/SRS sistemu?
Dijagnostika se vrši pomoću specijalizovanih dijagnostičkih uređaja koji očitavaju greške iz memorije kontrolnog modula. Na osnovu dobijenih kodova grešaka, mehaničar može precizno utvrditi uzrok problema i predložiti odgovarajuću popravku. Više informacija o tome šta uraditi kada se upali airbag lampica možete pronaći na ovom linku.
Može li se Airbag/SRS lampica resetovati bez popravke?
Resetovanje lampice upozorenja bez otklanjanja uzroka problema nije preporučljivo. Iako pojedini uređaji omogućavaju brisanje greške, problem će se najverovatnije ponovo pojaviti. Prava i trajna rešenja podrazumevaju popravku ili zamenu oštećenih komponenti sistema.
Koliko košta popravka Airbag/SRS sistema?
Cena popravke zavisi od vrste i složenosti kvara. Najjednostavnije intervencije, poput čišćenja ili popravljanja konektora, mogu biti relativno povoljne, dok zamena kontrolnog modula ili airbaga može biti skuplja. Preporučuje se da uvek tražite stručnu procenu u ovlašćenom servisu.
Da li mogu samostalno rešiti problem sa Airbag/SRS lampicom?
Samostalno rešavanje problema nije preporučljivo zbog složenosti SRS sistema i mogućnosti aktivacije airbaga tokom nepravilnog rukovanja. Nepravilna intervencija može dovesti do ozbiljnih povreda ili dodatnog oštećenja. Uvek se obratite stručnom servisu za ovakve popravke. Više saveta o postupanju možete pronaći i na ovoj stranici.
Šta da radim ako se Airbag/SRS lampica upali nakon zamene akumulatora?
Ponekad, nakon zamene ili pražnjenja akumulatora, može doći do greške u SRS sistemu zbog pada napona. U većini slučajeva, potrebno je izvršiti dijagnostiku i eventualno resetovati grešku u servisu. Ne ignorišite ovu lampicu, jer može ukazivati i na druge probleme u sistemu bezbednosti.